dinsdag 30 augustus 2011

Beijing

De vlucht verliep voorspoedig en zo ongemerkt zijn we al op dag 2 van onze vakantie aangekomen. Ik heb nog lekker kunnen dutten in het vliegtuig. Onze reisleider tijdens deze trip is Dustin en de gids voor in Beijing is Frank. Blijkbaar hebben we dus in iedere stad een andere chinese gids.
Frank had een mooi Fox vlaggetje dat we de hele dag konden volgen.  We zitten in een ander hotel dan op de lijst stond, we zitten namelijk in het Sunworld hotel.


We hebben eerst onder leiding van Frank een 'pinexcursie' gehad. Dit was wel even nodig want de automaten werken hier iets ander dan in Europa, maar na deze les heb ik de gehele vakantie alle pin automaten kunnen temmen.
Dustin hield hierna even een korte introdructie van alle excursies die we kunnen gaan doen. Maar nu we in China zijn willen we niets missen en wij willen het hele pakket wel doen.
Daarna volgde een welkomst diner, voor het eerst deze vakantie met 30 man aan verschillende draaitafels met stokjes eten. Het is een groot restaurant maar wij zitten in een aparte kamer. (Misschien omdat de lokale bevolking dan geen last van onze tafelmanieren zouden hebben?)

Dit is de eerste kennismaking met de reisgenoten. Onze tafel heeft al veel van de wereld gezien. Voor sommigen was het eten met stokjes nog wat onwennig,


Hoewel ik erg veel zin heb om na het eten de buurt van het hotel te verkennen besluit ik toch maar om terug te gaan naar de hotel kamer. Ik voel me nog steeds niet goed en omdat we nog een druk programma krijgen is het verstandig om nu even rustig aan te beginnen.Dus pilletjes slikken en dagboekje bijwerken. 





In het Sunworld hotel hebben we kamer 660 op de 6e verdieping. Het uitzicht is waardeloos en dara heb ik ook geen foto van gemaakt, wij hebben uitzicht op een straatje met appartementen,  maar de kamer is prima in orde.







lichtknopjes met ondertiteling ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten