woensdag 7 september 2011

Bootje varen en zelf op pad

Na het ontbijt zitten we precies om 9:00 uur in de bus. We gaan naar het dorp Suzou, het is alleen een stukje rijden.
Daar aangekomen is er eerst gelegenheid om een sanitaire stop te doen. We lopen dan een soor 'Giethoorn' binnen. Met een klein bootje varen we door de 'grachten' en mogen we uitstappen bij een tempel. Het tochtje duurde veel te kort, achteraf hebben we spijt dat we niet zelf daarna een bootje gehuurd hebben. We hebben namelijk ruim de tijd om het dorp te verkennen. We hebben eigenlijk wel genoeg winkeltjes gezien.

net uit bed en meteen aan het werk gezet?

Dan maar even koffie drinken ...... Dustin en Mini nemen ons mee naar het restaurant, er zijn bij ons mensen aan tafel die geen trek hebben. Na het eten rijden we in ruim een uur weer terug naar Shanghai. Deze middag moeten we onszelf weer vermaken.
We worden aan het begin van de koopgoot uit de bus gezet. Wij lopen de drukke winkelstraat, het lijkt wel oud en nieuw. Het is als of alle chinezen bij de bakker in de rij staan voor oliebollen.
Ze staan natuurlijk allemaal in de rij voor 'mooncakes'.
Wanneer we bij de Bund aankomen is het nog te vroeg om te gaan eten. Om de tijd te doden doen we een ritje met de 'hop on, hop off' bus.  We zien weer heel andere delen van de stad. Jammer genoeg zijn de foto's niet mooi geworden. Vooral het park met mooie blauwe vijvers en al die mensen die daar aan het sporten waren vond ik mooi.
Bij de brug die 's avonds mooi verlicht was vonden we een Japans restaurant waar we lekker hebben gegeten. Vanaf dit restaurant was het volgens de serveerster 20 minuten lopen naar het hotel.
We hebben een poging gewaagd maar toe we in de buurt van het hotel kwamen, konden we de weg toch niet zo goed vinden.
Toen we met een taxi verder gingen bleek het maar twee straten verder te zijn, maar ja in het donker ziet alles er toch heel anders uit.