maandag 12 september 2011

Moonfestival!

De wake-up call komt inderdaad om 4:00 uur, wij zijn al op en onder de douche geweest. We brengen de koffers naar beneden en daar treffen we ons ontbijt pakket op de balie.
We gaan keurig op tijd met de bus naar het vliegveld en ik heb de gelenheid om in de bus nog even de binnenkant van mijn ogen te bekijken. 
Ik heb op het vliegveld mijn ontbijt opgegeten dwz het brood en het fruit. De koekjes bewaar ik voor later.In het vliegtuig val ik heel gezellig weer in slaap, Egbert maakt me wakker voor een kopje thee met MOONCAKE!
Voor we het weten komen we aan op het vliegveld van Canton, Daar staat onze gids Rose te wachten om ons naar het station te brengen. We hebben even de tijd om iets te drinken op het station en een uitreisvisum in te vullen. Wij gaan samen met Els en Wim wat drinken in de McCafe.
Dan weer gezamenlijk door de douane en op naar de trein. We hebben vast plaatsen maar het is niet heel erg druk. Heb ik mooi de tijd om mijn dagboekje bij te werken.
De treinreis duurt 2 uur, op het station van Hongkong worden we opgewacht door onze gids mr. Han (of zo iets)
Hij is heel slecht te verstaan. We worden naar een mooi hotel gebracht het Regal Oriental hotel gebracht.In dit hotel zitten we op de 11e verdieping (kamer 1129) met uitzicht op het oude vliegveld van Hongkong.












Om 16:00 uur gaan we met taxi's naar "Star Ferry" Hier in de buurt zijn verschillende winkelcentra waar je goed elektronica kunt kopen. Met de groep gaan we alles bekijken maar wij kopen daarniets, het is niet heel erg veel goedkoper dan in NL.  
Samen met Bouchien en Sabine belanden we op het dakterras van het winkelcentrum. We zitten lekker op de loungebanken en drinken wat. Omdat we daar best wel lekker zaten, zijn we daar ook maar lekker Italiaans blijven eten.  Tijdens het eten werd het donker en kunnen we de lichtshow zien boven de haven zien. Het weer is prima hier. 




Het is "Moonfestival" heel veel verliefde stelletjes en gezinnen zijn 'romantisch' aan het eten in het maanlicht. (wij dus ook) De meisjes (klein EN groot) lopen met lampionnen en lichtgevende arm en haarbanden.


Het leven is goed en moet gevierd worden!


We gaan met de stadsbus weer terug naar het hotel, het is donker zodat we niet goed de omgeving kunnen zien. Egbert leest op de bushaltes de straatnamen en ik volg op de kaart die we in het hotel gekregen hebben de route van de bus. Ik het hotel zit bijna iedereen in de bar, wij drinken ook even wat en gaan dan naar boven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten