zondag 11 september 2011

Voor de kook

Het was nodig om een extra koffer te kopen om straks alle spullen weer mee te kunnen nemen.
Eerst zijn we door de 'koopgoot' gegaan op zoek naar een geschikt koffertje. en naar de cd/dvd winkel waar een goede collectie aanwezig was. We zagen daar een dvd box met de complete tv serie MASH. Egbert heeft nog even staan twijfelen maar 60 dvd's in een box is wel erg veel.
We hadden de tijd voor onzelf om rond te kijken in het stadje omdat we pas om 15:00 opgehaald zouden worden voor de kookles van vandaag. Ook hebben we tijd zat om de inhoud van onze koffers weer even te organiseren, morgenochtend gaan we met de vlucht van 7:30 uur naar Canton (met een ontbijtzakje op schoot) .
Voordat het tijd was voor de kookles hebben we in het stadje gekeken, eerst ben ik op zoek gegaan naar de chinese variant op een pritt stift om alle folders en papiertjes in mijn dagboek vast te plakken. Uiteindelijk zijn we daar met behulp van de moderne techniek in geslaagd. In een winkel moest ik, wat ik wlde hebben, in het engels opschrijven. De verkoopster pakte haar i phone en gebruikte een vertaal programma. Voor 45 eurocent was ik een pritt stift rijker.


Tijdens onze wandeling zagen we een bruidspaartje dat op de stoep van een hotel kadootjes uitdeelde aan gasten. We zijn ik een parkje waar een kleine kermis was even gaan zitten kijken naar de mensen. (het is erg warm 34 gr.) maar in het parkje is het lekker koel.



Het is maar een klein dorp, de anderen uit het reisgezelschap zitten al op de diverse terrasjes te genieten van een drankje en een hapje. Voor ons is het ook tijd om even wat te eten, vanaf het terrrasje in de schaduw kunnen we de drukte op de straat prima overzien. Heel veel stelletjes die elkaar op de foto zetten, we zien een groepje meisjes 5 plastic zonnebloemen kopen en elkaar met deze bloemen uitgebreid op de foto zetten. Ik kan hier uren kijken naar alles wat er hier op straat afspeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten