dinsdag 6 september 2011

Shanghai bij dag

Hoewel we gisteren laat in het hotel aankwamen vertrekken we toch weer om 9 uur 's ochtends, eerst naar de tempel met de jaden Boeddha. We zijn inmiddels volleerd  tempel bezoekers, iedereen houdt er rekening mee dat je met je linkerbeen het eerst over de drempel moet stappen en dat je niet alles mag fotograferen. We zijn allemaal heel braaf, het is een oase van rust in een drukke stad. Van een man die ons naar de happy Boeddha lokt krijgen we een ansicht kaart van de boeddha. Daarna naar een 'chinese wijk' in Shanghai, het leek wel een beetje op de Chinese versie van Volendam. Veel eettentjes, snacks en kleine winkeltjes met snuisterijen. We bezoeken daar ook een 'fabriek' van zijden dekbedden.  Helaas pas ik de kleding niet.

We eten bij de Bund in een restaurant dat vlak bij de aanlegplaats van de boot waarmee we een tochtje gaan maken. We zien de skyline nu vanaf het water, het is schitterend zonnig.

Na de boottocht zijn we met de bus naar het station van de Maglev trein naar het vliegveld gegaan. Een hele belevenis. Met 431 km per uur zoeft de trein richting het station bij het vliegveld. We zijn net een klasje opgetogen brugklasser op schoolreisje.

Na dit avontuur gaan we naar het hotel om ons op te frissen, we gaan naar een acrobatiek voorstelling. Het is een mooie en spannende voorstelling. Je komt echt ogen en oren tekort om alles te zien.
Terug bij het drinken we even wat en gaan we naar boven.
De volgende dag horen we van de rest van de groep dat ze het weer voor elkaar hebben gekregen. Het bier was op!